Op deze pagina vind je antwoorden op veelgestelde vragen over het Inchecksysteem. Of je nu wilt weten hoe je evenementen aanmaakt, tickets beheert of statistieken bijhoudt, hier wordt alles duidelijk uitgelegd. Deze handige gids helpt je snel op weg met veelgestelde vragen Inchecksysteem. Staat jouw vraag er niet bij? Neem dan gerust contact met ons op, we helpen je graag verder!
Om een nieuw evenement aan te maken, ga je naar het evenementenoverzicht en klik je op “Nieuw evenement”. Vul de vereiste gegevens in en klik op “Aanmaken”.
De verplichte velden zijn: naam van het evenement, startdatum, einddatum, naam van de organisatie en locatie.
Zoek het evenement in het overzicht en klik op het potloodicoon om de bewerkingspagina te openen. Pas de gewenste gegevens aan en klik op “Opslaan”.
Ga naar het evenementenoverzicht en klik op het potloodicoon van het evenement om alle details en instellingen te bekijken.
Klik op het verwijdericoon bij het evenement dat je wilt verwijderen. Bevestig de actie in de pop-up om het evenement te verwijderen.
Ga naar de bewerkingspagina van het evenement en klik op “Ticket toevoegen”. Vul de ticketinformatie in en klik op “Ticket aanmaken”.
Zoek het ticket dat je wilt dupliceren en klik op de oranje knop “Dupliceren”. Bevestig de actie in de pop-up.
Ga naar het ticketoverzicht en klik op “Verwijderen” naast het gedupliceerde ticket om het te verwijderen.
Scroll naar beneden naar de sectie “Extra’s” op de bewerkingspagina van het evenement en klik op “Extra’s toevoegen”. Vul de details in en sla de extra op.
Ga naar de bewerkingspagina van het evenement, klik op “Verander shopvolgorde” en gebruik het dropdown-menu om de volgorde aan te passen.
Houd er rekening mee dat aanpassingen pas zichtbaar zijn in de shop nadat ze live zijn gezet of geüpdatet.
Tijdens het aanmaken of bewerken van een ticket kun je een achtergrondafbeelding uploaden onder het gedeelte “Ticketachtergrond”.
Klik op de drie puntjes onder de evenementnaam, selecteer “Deelnemer tickets” en klik op de oranje knop “Importeren”. Upload je CSV-bestand.
Gebruik de filteropties op de deelnemerspagina om te zoeken naar specifieke tickets op basis van status of naam.
Klik op het grafiekicoon naast het evenement in het overzicht om toegang te krijgen tot de statistiekenpagina.
Ga naar “Kortingscodes”, klik op “Kortingscode maken”, vul de informatie in en klik op “Opslaan”.
Ga naar “Geplande mails”, klik op “Nieuwe mail inplannen”, vul de gegevens in en klik op “Aanmaken”.
Zoek de mailtemplate in de lijst, klik op het prullenbakicoon en bevestig de verwijdering in de pop-up.
Je kunt geen betaalde extra’s aanbieden of prijzen aanpassen. Koppel een Mollie-account via de profielpagina om dit probleem op te lossen.
Mollie koppelen aan jouw Inchecksysteem account:
Mollie account koppelen aan evenement.
Een Mollie.com account aanmaken doe je zo:
Stap 1: Ga naar de website
Stap 2: Registreer je e-mailadres
Stap 3: Maak een wachtwoord aan
Stap 4: Vul je bedrijfsgegevens in
Stap 5: Verifieer je identiteit en bankgegevens
Stap 6: Stel betaalmethoden in
Stap 7: Voltooi je accountinstellingen
Stap 8: De goedkeuringsprocedure
De goedkeuringsprocedure voor een Mollie-account kan variëren, maar in de meeste gevallen duurt het 1 tot 3 werkdagen om je account volledig te verifiëren en goed te keuren. Dit is afhankelijk van enkele factoren:
Je ontvangt een bericht zodra je account volledig is goedgekeurd en klaar voor gebruik. Tot die tijd kun je het dashboard en bepaalde functies alvast verkennen, maar betalingen ontvangen wordt pas mogelijk na de verificatie.
Product- en ticketinformatie:
Datum en locatie van het evenement:
Betalingsverwerking:
Toegangsrechten en zones:
Ticket lay-out en personalisatie:
Communicatie en bevestigingsmails:
Zorg ervoor dat je browser toegang heeft tot de camera en controleer of je camera correct is aangesloten en werkt.
Inchecksysteem neemt alle technische aspecten van jouw evenement uit handen. Zo houd jij tijd over, bijvoorbeeld voor de groei van jouw evenement